Brev:
Sensitiv eller?
23. februar 2022
Alder:
7 mdr.
Sensitiv eller?
Hej Helen
Den lille er nu over 7 mdr gammel, og jeg synes stadig hun er en rigtig stor udfordring!
Hendes refluks er heldigvis aftaget, men det er så også det eneste positive udvikling jeg reelt kan sætte en finger på!
Hun er nu ret mobil, og kan møve sig rundt, komme op og sidde af sig selv, det er dog lidt svære at komme ned og ligge igen, uden hun gokker sit hoved ( meget lidt) jeg prøver altid at tage af for store slag, men vil stadig gerne ha hun oplever at sku tage fra, så hun kan øve sig i at komme ned selv. Så hun har aldrig rigtig slået sig.
Men selv det mindste gok så græder hun, og jeg mener rigtig gråd/skrigende/tåre og snot, jeg trøster/ afleder/ aer og ved ved ikke Hva, men det kan tage alt fra 15-45 min før hun falder ned igen.
Vi ammer stadig “meget” ca 5 gange om dagen, til natten og 2-4 gange pr nat.
Vi har forsøgt os med BLW, da hun ikke er fan af at blive maddet, og vil ikke nogle af de mange moser/grøder jeg har forsøgt at lave.
Men hun vil gerne div pasta, frugt og vafler.
Hun kan ikke tåle mælk, da det forværre hendes refluks betydeligt, så jeg har lidt svært ved at få nok kalorier i hende ved fast føde, hun takker tydeligt af når hun er mæt, så jeg tilbyder hende mad 4-6 gange pr dag.
Hendes lure (hvor skal jeg dog starte)
Hendes morgen lur er stadig ofte i bæreselen, i forbindelse ned jeg aflevere storesøster. ( vågentid ca 2 timer)
Næste lur er igen efter 2-3 timer vågen, men altid med gråd og uro, selv om jeg synes jeg prøver at læse hendes træt signaler, prøver jeg jo også at skabe en rutine med hvor pr hun sover, men da hendes vågen tid svinger så meget og varigheden af hendes lure svinger fra 25 min til 2 timer, så lykkedes det aldrig at finde en rytme.
Alt efter hvornår og hvorlænge hendes formiddagslur var, så kommer der enten 1 eller 2 kortere lure mere hen på efter middagen og aftenen. Igen altid med gråd og skrigeri, hun går fra legende, udforskende og opmærksom til træt, pivende og utilfreds på få minutter.
Hun kommer i seng ml 19:30 og 20, hvor en putningen tager alt ml. 10 og 45 min. Hun sover så reelt “hele” natten, da hun ammer i sovende. Og så vågner hun ml 6 og 7.
Jeg synes bare jeg er PÅ hele dagen i forsøger på at holde hende i godt humør, hjælpe hende med at sove/forlænge lure, udforske mad, øve motorik og leg. Og alligevel sidder jeg med følelsen af at hun ikke erni trivsel da hun græder så meget, og af så “lidt”
Nogle input til ændringer?
Hilsen
En udkørt mor